20081008

Aku silap beri expression muka mungkin.Shit.

Kalau kamu ada uncle yang selalu menghabiskan waktu bachelor bersama kamu sebelum mendirikan rumah dan tangga memang seronok.Hubungan rapat dan akrab,macam rakan sebaya walaupun beza umur hampir 20 tahun.No wonder,sejak aku dalam buaian lagi kami sudah tinggal sebumbung.

Di zaman liga bolasepak semi pro dahulu,akulah yang selalu menjadi teman setia.Tapi waktu itu,tangan aku selalu dipimpin untuk mengelakkan berlakunya penculikan kerana belum keluar mani lagi.Naif dan terlalu comel.Well,sort of.

Biasanya Stadium Shah Alam sebab kami memang penyokong setia skuad merah kuning.Mahu lagi glam?The red giants.

Era pertengahan 90 an.Mehmet Durakovic,David Mitchell,Azman Adnan,Anuar Abu Bakar dan skipper pada waktu itu,Ismail Ibrahim.Luckily,setiap kali kunjungan kami ke stadium,Selangor kekal bersih tanpa kalah.

Tuah.

Olobunmi Adigun,Nascimento,Scott Ollerenshaw dan Alistair Edwards kadangkala sedikit menggugat.Tapi,kebiasaanya berputih mata juga.

Temujanji sama maksu pun aku mesti ada.Biasanya di Universiti Malaya,mahu durasi yang panjang sikit aku diseret ke Pulau Pangkor.On mesti on punya,win win kan?Aku rasa jika kisah cinta mereka dinovelkan pasti setiap chapter penuh dengan nama aku.

By the way,maksu memang hot.Tangga teratas dikalangan menantu-menantu nenek.

Hampir 15 tahun telah berlalu,peguam dan ekonomis sudah mencipta 4 orang sepupu.Yang nombor tiga aku jamin bakal jadi gorgeous dan menggiurkan dalam tempoh 10 tahun dari sekarang.Prospektus yang sangat cerah,serius terboikkkke.Marion Caunter versi melayu,tak percaya tunggu.

Terus terang aku katakan,uncle aku memang seorang yang rock dan supportive.Jadi sehingga sekarang aku memang senang untuk bercerita dan berkongsi idea dengan beliau.Same goes with maksu.

"So what's next?"

"Nothing much.Internship hujung bulan insyaAllah"

"Blablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablabla don't think about marriage first.Just concentrate on yourself blablablablablablabla decent young man blablablablablabla.The world has already changed blablablablablablablablablablablablabla women blablablablablablablablablabla you can still get a wife at the age of 40.Am i right?Nah duit raya"

Peguam.

Salah interprate aku rasa.None of my concern.I guess that'll be my final destination,paksu.

3 ulasan:

Anasir berkata...

best la kau ada paksu camtuh...

s a L o m a berkata...

berapa hengget duitraya dapat lepas kena bebel?

Melodilusi berkata...

Nasir - Memang best pun jadi anak buah favourite ni.Banyak simpan rahsia.

Pramugari - Duit merah 2 keping.

Ok la tu.Anak buah yang dah berumur tak boleh pegang duit banyak-banyak.Takut cepat karam.

Kanak-kanak takpa.