20081025

Achtung.

Di suatu sudut dalam rumah,tersergam indah sebuah mini whiteboard yang dijadikan sebagai tempat ayahanda dan bonda menconteng kata-kata atau sebarang pengumuman yang mahu ditujukan kepada anak-anak.Doa,huruf-huruf nasihat,ucapan selamat,etc.

Foyer.

Biasanya,yang akan ambil peduli isi kandungan ruangan itu setiap hari adalah si bongsu dan abangnya yang nombor tiga,kedua-duanya masih belum cukup umur,masih lagi ditapis TGV.Lagipun,target reader memang mereka berdua.

Yang besar-besar,selalunya buat endah tak endah.Sudah matang serta kenal hitam dan putih.Jadi tak banyak yang marker pen dapat bantu.

Aku jarang ambil kisah sangat tentang update-update yang dicoret.Tapi,tiga empat hari lepas,sengaja aku jenguk.

Tahu apa?

"MEROKOK MEMBAHAYAKAN KESIHATAN!!!"

Ya,aku seorang perokok,dan setahu aku,dalam rumah ini hanya aku seorang yang rajin beli cricket.

Anyway,tiada update terbaru yang dapat dikesan di papan putih sehingga hari ini.Lamanya bertahan.

*

Boikot aku besar-besaran apa?

Halusnya.

2 ulasan:

Wan Farhanim berkata...

gile cool rumah kau.masa aku kecik2 dulu ade gak..tp aku slalu buat conteng2 la..hehe

Melodilusi berkata...

Bagus la.Rajin conteng.

Cerah masa depan.