20081215

Sepenggal di penjara transit.

1998

Sungai Langat mungkin dahagakan nyawa aku.

Sebelum mata tertutup dan badan bertukar kejang,mujur ada tangan yang sudi membantu.Belum lagi rupanya.Orang tua-tua selalu kata air memang berhantu.

2006

Simpang tiga depan JPJ Ipoh tiba-tiba jadi lapar dan sangat jahat.Terbunuh,membunuh,atau kedua-duanya sekali.Adrenalin dalam badan memecut laju.

Dua saat yang buat aku termenung sekejap.Dua saat yang berjaya memaku lidah aku dan sahabat.Dua saat yang aku panggil Pulp Fiction.

*

Ya,aku masih wujud.Masih wujud sebab taiko belum panggil balik lagi.Dan aku masih terikat dengan siang dan malam yang bertukar ganti.Masih diperlukan dalam melengkapkan sandiwara hidup yang ada waktunya meloyakan.Masih mampu berdiri tegak untuk berjalan dan memimpin tangan.

Ada masanya manis,ada waktunya kelat.

Pttuih!

Siapa tahu esok lusa . . .

Tiada ulasan: