20081203

Penyelesaiannya kamu akan kata dunia ini sangat kejam dan mula bencikan puisi.

Di sekeliling aku,ramai manusia akan geleng kepala bila sebut pasal cinta.Semua sudah malas,sudah letih dan hilang nafsu untuk cerita.

Tak apa.

Biasalah kawan,itu semua harta berguna.Harta berguna di masa akan datang.Sekurang-kurangnya kamu semua dan juga aku dihadiahkan pengalaman.Sebab kalau tuhan tak ketuk,kita akan terus terlena.

Mungkin juga semua itu adalah balasan akibat perbuatan dan tingkah laku yang terdahulu.Aku rasa,masing-masing pun tahu.Jadi,kamu semak balik karangan-karangan lama yang pernah kamu tulis.

Tak perlu lah gelar diri sendiri loser.Sumbang bunyinya.Bukan kamu seorang yang rasa.Ramai lagi yang nasibnya sama.

Why so serious?Joker kata.

Jadi,bila sudah recover,macam-macam lah agenda kehidupan yang direncana dan yang paling popular dan glam sudah pasti melibatkan pencarian cinta sejati.Cinta yang lebih stabil,kasih sayang yang tulus lagi suci,asmara yang tulen.Bukan apa,khuatir tewas lagi.

Best of luck.

Aku pernah dengar satu falsafah cinta.Falsafah yang mengatakan bahawa cinta yang agung dan sejati tidak boleh berakhir bahagia.Dalam erti kata lain hanya cinta yang gagal dan bersifat kecundang sahaja yang layak digelar cinta sejati.

Dan aku mula berfikir,

Habislah kamu wahai manusia-manusia hiba yang sedang mencari dan yang kononnya telah bertemu cinta ulung kamu.Bersiap sedialah untuk menonggeng lagi.In hell !

Celaka kau falsampah.

1 ulasan:

bokbon berkata...

yeah, falsafah yang macam setan kan. bodohnya..