20081217

Sekarang baru aku sedar mengapa buku teks Pendidikan Moral penuh dengan gambarajah.

Baru sekejap tadi aku telah jadi penyelamat.

Ya,seekor tikus yang dipercayai masih bayi lagi telah terhutang budi pada aku.Terselamat daripada berada di dalam perut kucing pra baligh yang cuba belajar erti berdikari.

Senang cerita,belum sampai ajal untuk mampus.Izrail jauh lagi agaknya.Kebetulan,aku sesat ke tempat kejadian.

Memang remeh,aku tahu.Ketawa lah kamu puas-puas manusia.Silakan.

Remeh bagi kamu dan aku tapi berat malah rumit untuk mereka.

Sebab apa yang jadi tadi bukan calang-calang dugaan.Itu soal hidup dan mati.

Soal langit dan bumi.

4 ulasan:

kampungpetani berkata...

moral of da story u superhero hik3 nice story....teruskan berkarya

s a L o m a berkata...

kamu ada belajar alam dan manusia tak dulu(atau sains?)?ke kamu belajar pendidikan moral je?

memang kamu baik sebab dah selamatkan tikus itu,tapi kamu dah memutuskan bekalan makanan kucing tu pulak.nanti populasi tikus membiak,itu salah kamu.

tapi takpe lah.dimaafkan.jangan buat lagi ok?

EPAL...NORFAEZAH MOHD NUR berkata...

manusia dan haiwn kan benyawa....jadi bgusla tindakan mu bgus2 heheheheheh

Melodilusi berkata...

Kampung Petani - Auuwww!

Pramugari - Kucing ada banyak lagi benda untuk dikunyah.

Anyway,to conclude.Takda Rezeki.

Epal - Lamanya tak makan epal.

Wtf?