20090116

Inilah akibatnya apabila pejabat dipenuhi dengan papa-papa dan mama-mama.

Bos sebelum beredar dari bilik mesyuarat,

"Nak cari jodoh,kalau boleh biarlah kena pada tempatnya.Jangan merata-rata.Workplace and university will do.Barulah berkat.Jangan bedal je dekat shopping complex,tepi-tepi jalan,funfair.Tak berapa nak nice lah.Kalau jumpa waktu balik masjid dah kira cantik dah tu.Ngam"

Kecoh lah kau bos.

Memang tak banyak yang aku dapat re-act.Jadi aku cuma sengih macam kambing.

Habistu,kalau memang sudah noted bahawa aku akan temui perempuan aku di parti keramaian atau di tempat berkelah yang penuh dengan bikini macamana?

Lupa pula.Kau bukan tuhan bos.Kau pun akan lalu titi halus nanti,macam aku juga.

Cinta dan jodoh bukan saluran televisyen dan radio yang boleh kamu remote ikut suka.Lain macam aura dan kesan dia beb.Kamu tahu bila kamu akan mampus?

*

Pulang dari pejabat,aku merayap untuk menghirup angin petang sekitar metropolis.Sambil mendengar rangkap-rangkap puisi daripada Thomas Edward Yorke dalam Exit Music,

"Ah,just put it anywhere.We'll see how it goes.Kalau dah terpaksa bawa lari anak dara orang apa boleh buat"

Kan?

Jangan cakap besar.Lainlah kalau mata kamu boleh tembus dinding.

2 ulasan:

Ameirul Azraie Bin Mustadza berkata...

1st gaji nnt jangan lupa nelpon gue ye! muah muah. :p

suehanna berkata...

betul cakap bos, betul jugak cakap awak. jodoh tu tak tentu tempatnya kan?(:
workplace and university maybe tempat untuk sedapkan hati kalau boleh jumpa yang perangai baik-baik. itu pown tak boleh jamin jugak. sendiri evaluate macam mana kot(: