20080916

Susulan aktiviti tawaf Masjidil Haram.

Di sebuah kopitiam di Jalan Ampang,setelah satu pusingan Lembah Kelang.

Tatkala intelek dan proffesional-proffesional melayu sedang rancak membincangkan agenda-agenda sulit masing-masing,aku ditemani sneakers cabuk,skinny jeans dan t- Munaf Rayani bersidai malas sambil mengeyit mata pada pada tiang besar Bukit Nanas.Mencipta dialog bisu di antara manusia dan tuhan.

Tilik nasib.

Aku capai telefon bimbit dan taip,

"Blablablablablablablablabla,kalau hantu semalam kacau kau lagi bagitau aku ok sayang?"

Terdahulu di lapangan dunia Sepang . . .

Dua kelibat sahabat jahat rancak berfoya-foya dengan minda dan lidah.Salah seorang daripada mereka sedang menyambut hari kedua puasa terkorban.KLIA pukul 5 setengah petang memang banyak iblis berkeliaran beb,high tea.Zat-zat Pall Mall merah membanjiri ruang udara di sekitar.

"Semalam,aku tidur ada jin kacau"

"What's wrong?"

"Aku mimpi kau datang tunjuk tiket kapal terbang.I just can't distinguish between dead and alive at all.Serious."

"Jin kuat tipu lah.Sifat mazmumah"

Next.

Tiada ulasan: